ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Εκπαιδευτικές ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑΣ ΓΕΛ ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑΣ ΓΕΛ ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Έκθεση Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου

 

Ταυτότητα του σχολείου

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ

ΚΩΔ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ 0651056

Δ/ΝΣΗ: ΜΑΓΟΥΛΑ ΚΑΤΩ ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ

ΤΗΛ. 2610995483

FAX: 2610995294

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΥΠΟΔ/ΝΤΗΣ: ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΟΘΩΝΑΣ

ΔΥΝΑΜΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ: 32

ΑΝΔΡΕΣ: 17

ΓΥΝΑΙΚΕΣ:15
ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΑΝΗΚΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ:
18

ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΑΝΗΚΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΑΛΛΟΥ: 7

ΑΝΗΚΟΥΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ: 3

ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΜΕ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 8

ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ: 3

ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ: 2

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: 3

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ: 288  

ΑΓΟΡΙΑ:132

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 156

ΤΜΗΜΑΤΑ: 12

ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ Ή ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ: ----

ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ: 2 ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΡΓΟΥ

 

 

 

 

 

 

 

 Α΄ΦΑΣΗ

 

 

Α. Διαδικασίες Αξιολόγησης

Ο Σύλλογος των καθηγητών του Λυκείου Καστριτσίου συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση στις 26-11-2010 στην οποία αποφασίστηκε η έναρξη της αυτοαξιολόγησης του σχολείου.

Στην αρχή της Συνεδρίασης αυτής ο κ. Γιώργος Κ. Οικονόμου, Διευθυντής του Σχολείου, ενημέρωσε το Σύλλογο για τα αποτελέσματα της συνάντησής του, στις 23-11-2010, με τους υπευθύνους του ΚΕΕ , την υπεύθυνη σχ. Σύμβουλο κ. Γεωργούση Ακριβή, και στη συνέχεια διάβασε και ανέλυσε, από το υλικό που είχε στη διάθεσή του, τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης.

Ζήτησε από τους διδάσκοντες να επανατοποθετηθούν για την αποδοχή της διαδικασίας, επειδή υπήρξε μεγάλη διαφοροποίηση στη σύνθεση του Συλλόγου διδασκόντων, σε σχέση με τη σύνθεση του Μαΐου 2010 στην οποία είχε ληφθεί η απόφαση για την αυτοαξιολόγηση.

Δέχτηκαν να πάρουν μέρος στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης 22 εκπαιδευτικοί.

Στις 3 Δεκεμβρίου το σχολείο επισκέφθηκε η κ. Γεωργούση, στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς της, και είχε συνεργασία για την υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης με τον Διευθυντή του σχολείου κ. Οικονόμου Γιώργο, ο οποίος και την ενημέρωσε για την πορεία της 1ης φάσης της αυτοαξιολόγησης που αφορούσε στη Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου και συγκεκριμένα:

Στη συνεδρίαση της ολομέλειας του Συλλόγου της 26ης-11-2010 δημιουργήθηκαν 5 υποομάδες που έκαναν τη γενική εκτίμηση αντίστοιχων πεδίων.

Η σύνθεση των υποομάδων είχε ως εξή:

1η    4 εκπαιδευτικοί (Χατζόπουλος-Αρετάκης-Βερροίου-Συριοπούλου)

2η    5 εκπαιδευτικοί (Σιάτου-Τσαβλής-Στρατούλια-Μπαρλίγκα-Δημοπούλου)

3η    4 εκπαιδευτικοί (Νικολακόπουλος-Γκότσης-Μπέτσος-Καρκάτσα)

4η    4 εκπαιδευτικοί (Παπαλεξίου-Χρυσανθακόπουλος- Μαρούδας-Χάντζου)

5η 5 εκπαιδευτικοί (Μασσαράς-Κωστακοπούλου-Κάππα-Βασιλακοπούλου-   Παναγοπούλου)

Η κάθε υποομάδα όρισε το συντονιστή της και τον πρακτικογράφο και όρισε τις ημερομηνίες της 1ης   συνεδρίασης.

Δεν υπήρχε δυνατότητα ορισμού κοινών ημερομηνιών για τις συνεδριάσεις και για το λόγο τούτο κάθε ομάδα εργασίας όριζε από μόνη της τις συνεδριάσεις της.

Χρειάστηκαν 2 έως 3 συνεδριάσεις για την καταγραφή των δεδομένων.

 

Αναζητήθηκαν στοιχεία από το αρχείο του σχολείου (πρακτικά, βιβλίο ποινών, βιβλία φοίτησης σχ. έτους 2009-10, βιβλία ύλης 2009-10, αποφάσεις Υπουργείου και προτάσεις Π.Ι για τη διδακτέα ύλη, πρωτόκολλο αλληλογραφίας, φάκελοι αλληλογραφίας, στοιχεία του προγράμματος «ΝΕΣΤΩΡ»), το ημερολόγιο του Διευθυντή, το αρχείο της σχολικής Επιτροπής, έγινε συζήτηση σε συνάντηση με Διευθυντή και μαθητές .

Κατόπιν ορίστηκε ως ημέρα συνεδρίασης της ολομέλειας, κατά την οποία η κάθε ομάδα εργασίας θα κατέθετε τα πορίσματά της, η 23η -12-2010.

Για τις παραπάνω συνεδριάσεις ενημερώθηκε από τον Διευθυντή του σχολείου η κ. Γεωργούση η οποία και ζήτησε να παραβρεθεί στη συνεδρίαση της ολομέλειας της 23ης Δεκεμβρίου. Για έκτακτο όμως λόγο δεν παραβρέθηκε αλλά ενημερώθηκε τηλεφωνικά από τον Διευθυντή.

Τα πορίσματα της γενικής εκτίμησης παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια στις 23-12-2010 στην οποία έγινε λεπτομερής συζήτηση και εξαιρετικά γόνιμος διάλογος.

Στην ίδια συνεδρίαση συντάχθηκε και ψηφίστηκε ομόφωνα η “έκθεση Γενικής εκτίμησης της εικόνας του Σχολείου” η οποία καταχωρίστηκε στην 25η/23-12-2010 πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, οπότε και ορίστηκε να διερευνηθεί συστηματικά το πεδίο «Κλίμα και σχέσεις στο σχολείο».

 

 

 

 

Β. Φύλλο Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου

 

 

1ο ΠΕΔΙΟ: ΜΕΣΑ – ΠΟΡΟΙ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

Δείκτης Αξιολόγησης 1.1. Χώροι του Σχολείου

 

 

Το κτίριο του ΓΕΛ Καστριτσίου είναι σε καλή κατάσταση αποδεικνύεται όμως μικρό σε σχέση με τον αριθμό των φοιτώντων, τις εκπαιδευτικές ανάγκες, ιδιαίτερα δε, κατά τη διδασκαλία μαθημάτων κατεύθυνσης ή επιλογών.

Στερείται: Επαρκούς προαύλιου χώρου, αξιοπρεπούς γραφείου καθηγητών, αίθουσας πολλαπλών χρήσεων , Βιβλιοθήκης, εξοπλισμένης αίθουσας εκδηλώσεων και Γυμναστηρίου.

 

 

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

Χ

 

 

 

 

 

Δείκτης Αξιολόγησης 1.2. Εξοπλισμός και Διαθέσιμα Μέσα του Σχολείου

 

Ο εξοπλισμός του σχολείου σε υλικοτεχνική υποδομή και μέσα διδασκαλίας είναι περιορισμένος, με εξαίρεση τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής.

Υπάρχουν, για το μέγεθος και τις απαιτήσεις του Λυκείου μας, ελάχιστα εποπτικά μέσα διδασκαλίας.

Ο αποθηκευτικός χώρος και ο εξοπλισμός εργασίας στα γραφεία Διευθυντή και διδασκόντων είναι ελλιπέστατος.

 

 

 

 

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

Χ

 

 

 

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ

Δείκτης Αξιολόγησης 1.3. Οικονομικοί Πόροι του Σχολείου

 

Το οικονομικό έτος 2010 οι διατεθέντες, μέσω του Δήμου, οικονομικοί   πόροι υπολείπονται των προηγούμενων χρόνων σε ποσοστό 30% και πάνω και διατέθηκαν αποκλειστικά και μόνο για κάλυψη λειτουργικών αναγκών του σχολείου.

Η μεταφορά μικρού υπολοίπου προηγ. χρήσης συνέβαλε στην αξιοπρεπή κάλυψη των αναγκών του σχολείου και όχι οι τακτικές επιχορηγήσεις.

Δεν είναι επιτρεπτή, λόγω έλλειψης χρημάτων, η συστηματική αισθητική παρέμβαση στο κτίριο (ελαιοχρωματισμοί, διακόσμηση, δημιουργία χώρων δημιουργικής απασχόλησης των μαθητών κ.λ.π)

Γίνεται προσπάθεια εξοπλισμού του σχολείου με σύγχρονα εποπτικά μέσα και τεχνολογικό εξοπλισμό (Σύγχρονοι Η/Υ, Βιντεοπροβολείς, ηχητικές εγκαταστάσεις,   αξιοποίηση χώρου για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, αγορά αθλητικού υλικού) από υπόλοιπο ποσό λειτουργικών δαπανών ή οικονομικές ενισχύσεις του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων.

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

Χ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

Δείκτης Αξιολόγησης 1.4. Διδακτικό Προσωπικό του Σχολείου

 

Ο Σύλλογος των διδασκόντων απαρτίζεται από έμπειρους εκπαιδευτικούς που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του προγράμματος σπουδών .

Το μεγαλύτερο μέρος των διδασκόντων διαθέτει 20ετή και πλέον διδ. Εμπειρία.

Όλοι δίδαξαν μαθήματα ειδικότητας σε 1η ανάθεση καλύπτοντας το υποχρεωτικό ωράριό τους.

Δεν υπήρξε ανάγκη ανάθεσης υπερωριών.

Αρνητικό σημείο η μετακίνηση αρκετών εξ αυτών για κάλυψη υποχρεωτικού ωραρίου από ή προς το σχολείο μας.

Συνέπεια αυτού: Ελλιπής γνώση της καθημερινότητας του σχολείου, δυσκολία της σωστής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων, δημιουργία προβλημάτων στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2ο ΠΕΔΙΟ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Δείκτης Αξιολόγησης 2.1. Διαμόρφωση και Εφαρμογή του Σχολικού Προγράμματος

 

Η εικόνα του σχολείου στο συγκεκριμένο δείκτη κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική και η εφαρμογή του προγράμματος αποτελεσματική.

Στο σχολείο κατεβλήθη προσπάθεια από τον Διευθυντή κ. Οικονόμου και το σύνολο των διδασκόντων, με γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο με τη μαθητική κοινότητα, για αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου με αποτέλεσμα την αποφυγή παντελώς προσπάθειας καταλήψεων και απώλειας, εξ αυτού του λόγου, διδ. ωρών κατά την τελευταία 3/ετία.

Το Ωρολόγιο πρόγραμμα είναι λειτουργικό ικανοποιώντας τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, λαμβανομένου πάντα υπόψη του γεγονότος της μετακίνησης εκπαιδευτικών από ή προς το σχολείο μας για συμπλήρωση ωραρίου και τις δυσκολίες που κάτι τέτοιο συνεπάγεται.

Δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο να δημιουργούνται κοινά κενά, για συνεργασία εκπαιδευτικών βασικών ειδικοτήτων (ΠΕ02,ΠΕ03,ΠΕ04), όμως γίνεται φιλότιμη προσπάθεια ανάπτυξης γόνιμου και αποδοτικού διαλόγου σε κενά ή μετά το πέρας του ωραρίου διδασκαλίας.

Από τη μεριά της Διεύθυνσης του σχολείου καταβάλλεται προσπάθεια με εμφανή θετικά αποτελέσματα για την υποστήριξη και το συντονισμό της συνεργασίας των εκπαιδευτικών καθώς και για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην υλοποίηση του Προγράμματος Σπουδών

Διαπιστώθηκε η ύπαρξη συμμετοχικού , Συλλογικού, συνεργατικού πλαισίου εργασίας όλων των παραγόντων του σχολείου καθώς επίσης εξαιρετική   είναι η προσπάθεια της Διεύθυνσης του σχολείου για την εξασφάλιση και διατήρηση των παραπάνω χαρακτηριστικών.

Γίνεται προσπάθεια απαλλαγής από εξωδιδακτικές εργασίες των εκπαιδευτικών ώστε να υποστηρίζεται με μεγαλύτερη άνεση η υλοποίηση του προγράμματος σπουδών.

Στην αρχή του διδ. Έτους και στο μέτρο του δυνατού, καταβάλλεται προσπάθεια προγραμματισμού διαφόρων δραστηριοτήτων (περίπατοι, ημερήσιες εκδρομές, επισκέψεις σε Μουσεία, χώρους εργασίας, συμμετοχή μαθητών σε ημερίδες, με ανάλογο για την ηλικία και τις γνώσεις τους περιεχόμενο, , που πραγματοποιούνται σε γειτονικούς χώρους του Πανεπιστημίου Πατρών).

Για το σχ. έτος 2010-11, πέρα από τη διδασκαλία των μαθημάτων, υλοποιούνται σχολ. δραστηριότητες σε 3 προγράμματα με την αμέριστη συμπαράσταση της Διεύθυνσης του σχολείου:

  1. Πολιτιστικό, 2. Αγωγής Υγείας. 3. Comenius

Στα προγράμματα συμμετέχουν Διευθυντής και εκπαιδευτικοί είτε για κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου είτε πέρα από το ωράριό τους χωρίς την απαίτηση υπερωριακής εργασίας.

 

 

 

 

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 


 

 

 

 

Δείκτης Αξιολόγησης 2.2. Συντονισμός Σχολικής Ζωής.

 

 

Το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου αξιοποιήθηκε κατά το προηγούμενο αλλά και αξιοποιείται κατά το τρέχον σχ. έτος, στο μέτρο του δυνατού, επαρκώς.

Παράλληλα εντοπίστηκαν προβλήματα, αδυναμίες και δυσλειτουργίες όπως:

α) η έλλειψη εσωτερικού κανονισμού του σχολείου

β) η παντελής απουσία μαθητών της Γ΄ τάξης από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας από τον Απρίλιο και μετά

Το σχολείο λειτουργεί με βάση όσα οι εγκύκλιες διαταγές και η Νομοθεσία ορίζουν.

Το σύνολο του Συλλόγου διδασκόντων είναι προσανατολισμένο σαφώς στο

εκπαιδευτικό του έργο με ανάληψη (πάντα στο μέτρο του εφικτού, λόγω της

ανάγκης κάλυψης της διδακτέας ύλης) δράσεων και πρωτοβουλιών που

βελτιώνουν το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο (επισκέψεις στο σχολείο και

παρουσιάσεις θεμάτων από εργαζόμενους στο Πανεπιστήμιο ή επισκέψεις

μαθητών σε χώρους με ανάλογο ενδιαφέρον ( Μουσεία, εκθέσεις, ημερίδες,

διαλέξεις. (Ευνοεί η γειτνίαση με το Πανεπιστήμιο Πατρών)

Από τη μεριά της Διεύθυνσης καταβάλλεται προσπάθεια, με άριστη ανταπόκριση από τους διδάσκοντες, για συνεργασία στον προγραμματισμό του έργου του σχολείου και συλλογικότητα στις αποφάσεις.

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δείκτης Αξιολόγησης 2.3. Διαχείριση και Αξιοποίηση των Μέσων και των Πόρων

.

Η Διεύθυνση ενημερώνει το Σύλλογο διδασκόντων στην αρχή του διδ. έτους, στο τέλος του α΄ τετραμήνου και στο τέλος του διδ. έτους για την οικονομική κατάσταση της σχολ. επιτροπής καθώς επίσης και προγραμματίζουν από κοινού τις βασικές λειτουργικές ανάγκες .

Η αξιοποίηση των οικονομικών πόρων γίνεται, αποκλειστικά και μόνο και πάντα μετά από συζήτηση με το Σύλλογο διδασκόντων, για την διευκόλυνση του έργου μαθητών και διδασκόντων και την αποτελεσματικότητα του προγράμματος σπουδών»

 

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

 

Χ

 


 

 

 

 

 

3ο ΠΕΔΙΟ : ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Δείκτης Αξιολόγησης 3.1. Σχέσεις μεταξύ των Εκπαιδευτικών

 

Οι σχέσεις μεταξύ της Διεύθυνσης του σχολείου και των εκπαιδευτικών καθώς και των εκπαιδευτικών μεταξύ τους είναι άριστες!

Υπάρχει ανταλλαγή απόψεων και θέσεων που εδράζονται σε δημοκρατικές αντιλήψεις για τη διαφορετικότητα του καθενός και το σεβασμό της γνώμης του άλλου.

Οι κανόνες που ρυθμίζουν τη σχολική ζωή είναι απόρροια συναίνεσης όλων των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στο σχολείο γίνεται προσπάθεια δημιουργικής συνεργασίας με ανταλλαγή εμπειριών στο βαθμό που οι υποχρεώσεις εκάστου των εκπαιδευτικών (εφημερίες, συνεχές ωράριο διδασκαλίας, ενημερώσεις γονέων,   προετοιμασία επόμενης ώρας κ.λ.π ) επιτρέπουν.

Οι καθυστερημένες πολλές φορές τοποθετήσεις , αποσπάσεις, διαθέσεις στερούν αξιόλογο χρόνο, στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς, για γρήγορη ενσωμάτωση των νέων εκπαιδευτικών με το σταθερό σώμα του σχολείου.

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δείκτης Αξιολόγησης 3.2. Σχέσεις μεταξύ Εκπαιδευτικών - Μαθητών και μεταξύ των Μαθητών

 

 

Οι τυπικές και άτυπες σχέσεις που αναπτύσσονται στο σχολείο μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, καθώς και των μαθητών μεταξύ τους, η επίδειξη από τους μαθητές μιας συμπεριφοράς σύμφωνης με τους σχολικούς κανόνες, η σύμφωνη με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης στάση που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί απέναντι στους μαθητές, η συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση των ρυθμιστικών πρακτικών που διέπουν τη σχολική ζωή, η υποστήριξη από το σχολείο κοινωνικών πρακτικών που ευνοούν τη συνεργασία και την επικοινωνία στη σχέση εκπαιδευτικών, θεωρούμε ότι αποτελούν στοιχεία προς συστηματική διερεύνηση αφού η δυναμική των παραπάνω θέσεων συνεχώς μεταβάλλεται από χρόνο σε χρόνο, τάξη σε τάξη, τμήμα σε τμήμα

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

-

-

-

-

Δείκτης Αξιολόγησης 3.3. Σχέσεις μεταξύ Σχολείου - Γονέων

 

 

1. Στην αρχή της σχ. χρονιάς, αλλά και στη διάρκειά της, γίνεται από τη μεριά του Δ/ντή, παρουσία μαθητών και διδασκόντων, ενημέρωση στους γονείς για τη λειτουργία του σχολείου, το μαθητικό κανονισμό, τα όρια των απουσιών και τον τρόπο δικαιολόγησης, τη συμπεριφορά και τη φοίτηση.

2. Στο τέλος του διδ. έτους σε συνάντηση Διευθυντή, διδασκόντων και Γονέων γίνεται αποτίμηση της πορείας και των αποτελεσμάτων.

3. Από τη μεριά των διδασκόντων, εκτός από τη συμμετοχή τους στις παραπάνω διαδικασίες, ορίζονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα δύο ημέρες/εβδομάδα για ενημέρωση των γονέων.

4. Προσέλευση γονέων και στις δύο περιπτώσεις όχι η επιθυμητή.

 

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

Χ4

Χ1,2,3

 

 

 

Δείκτης Αξιολόγησης 3.4. Σχέσεις μεταξύ Σχολείου - Φορέων

 

 

1. Η διοίκηση του σχολείου είναι σε τακτική και εποικοδομητική επικοινωνία με τις εκπαιδευτικές αρχές.

2. Το σχολείο, λόγω της γειτνίασής του, είναι σε τακτική και εποικοδομητική συνεργασία με το πανεπιστήμιο Πατρών αφού και μαθητές μας επισκέπτονται συχνά τους χώρους του και εργαζόμενοι σ’ αυτό καλούνται στο σχολείο μας.

3. Η συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων είναι εξαιρετική.

4 Δυσκολίες παρουσιάζει η συχνότητα επικοινωνίας με τα μέλη της σχολικής Επιτροπής (εργαζόμενοι μακριά από το σχολείο), και τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας.

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

Χ4

Χ1,2,3

 

 


 


4ο ΠΕΔΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Δείκτης Αξιολόγησης 4.1. Ανάπτυξη Στόχων του Προγράμματος Σπουδών

 

Στο ΓΕΛ Καστριτσίου κατά το σχ. έτος 2009-10 καλύφθηκε απολύτως η

διδακτέα ύλη των μαθημάτων κατεύθυνσης χωρίς να χρειαστεί

προσθήκη επιπλέον ωρών και πάντα όπως οι οδηγίες του Π.Ι και οι

εγκύκλιες διαταγές του Υπουργείου καθόριζαν .


Αρνητικό στοιχείο, έως και απογοητευτικό, η απαξίωση και αδιαφορία

από τη μεριά των μαθητών για τα περισσότερα μαθήματα Γενικής Παιδείας

και ειδικότερα στη Γ΄ τάξη.

Αρνητικό στοιχείο επίσης η παντελής σχεδόν απουσία των μαθητών

της Γ ΄ τάξης κατά τον τελευταίο, πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις, μήνα.

 

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

Χ

 

 

 

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δείκτης Αξιολόγησης 4.2. Ανάπτυξη και Εφαρμογή Διδακτικών Πρακτικών

 

 

Οι διδάσκοντες καταβάλλουν προσπάθεια εφαρμογής των οδηγιών του Π.Ι ,

των σχολικών Συμβούλων και της Παιδαγωγικής Επιστήμης και πάντα υπό

την αίρεση των εμπειριών του μαχόμενου Εκπαιδευτικού και της

μακροχρόνιας διαδρομής στη σχολική αίθουσα.

Οι παιδαγωγικές, μαθησιακές και κοινωνικά διαφορετικές ανάγκες

των μαθητών, όσο και μια σειρά απρόβλεπτα γεγονότα ,είναι

δυναμικές που καθορίζουν διαφορετικά κάθε φορά ή και τροποποιούν

πολλές φορές τις καθιερωμένες διδακτικές πρακτικές.

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

Δείκτης Αξιολόγησης 4.3. Ανάπτυξη και Εφαρμογή Παιδαγωγικών Πρακτικών και Πρακτικών Αξιολόγησης των Μαθητών

 

 

Δεν υπάρχουν στοιχεία επαρκή, αντικειμενικά , και σαφή που να βοηθούν

στην πλήρη και αντικειμενική αξιολόγηση του εν λόγω δείκτη και ως εκ τούτου

αδυνατούμε για τη διατύπωση αντικειμενικής εκτίμησης.

Επαναλαμβάνουμε, όμως,  σταθερά τη διατυπωθείσα πιο πάνω θέση μας ότι

δηλ. οι Παιδαγωγικές , μαθησιακές και κοινωνικά διαφορετικές ανάγκες των

μαθητών, όσο και μια σειρά απρόβλεπτων γεγονότων, είναι δυναμικές που

καθορίζουν διαφορετικά κάθε φορά τις καθιερωμένες διδακτικές πρακτικές.

 

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Δείκτης Αξιολόγησης 4.4. Ανάπτυξη και Εφαρμογή Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και Παρεμβάσεων

 

 

Οι υποχρεώσεις της κάλυψης της διδακτέας ύλης και οι εξωσχολικές δραστηριότητες των μαθητών δεν αφήνουν, ειδικά στο σημερινό Λύκειο, περιθώρια για ανάπτυξη τέτοιων δραστηριοτήτων

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

Χ

 

 

 

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δείκτης Αξιολόγησης 4.5.: Υποστήριξη της Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Κατάρτισης και Εξέλιξης των Εκπαιδευτικών

.

 

Δεν υφίσταται καμιά σοβαρή διαδικασία ή δραστηριότητα που να αποβλέπουν στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πέρα από τυπικές καθαρά επισκέψεις …..κάποιων σχολικών Συμβούλων ή την αποστολή με ηλεκτρονική αλληλογραφία κάποιων χαιρετισμών και οδηγιών.

Οι διδάσκοντες αναλαμβάνουν από μόνοι τους πρωτοβουλίες για την κάλυψη των διδακτικών και επιμορφωτικών τους αναγκών

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

Χ

 

 

 

 

 

 

 


5ο ΠΕΔΙΟ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΦΟΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΡΟΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Δείκτης Αξιολόγησης 5.1. Παρακολούθηση της Φοίτησης και της Σχολικής Διαρροής

.

-Ο Διευθυντής ενημέρωσε σε συναντήσεις του τους γονείς για τα όρια των απουσιών και τους τρόπους δικαιολόγησης

-Ενημερώνει τηλεφωνικά γονείς για μεμονωμένες απουσίες μαθητών στη διάρκεια της ημέρας

-Συζητά τακτικά στο γραφείο του με μαθητές που παρουσιάζουν προβλήματα τακτικής φοίτησης

-Σοβαρό πρόβλημα παρουσιάζεται με τους μαθητές της Γ΄τάξης με απουσίες από το μήνα Απρίλιο και μετά

-Δεν υπάρχουν προβλήματα μαθητικής διαρροής και απουσίες λόγω παραβατικής συμπεριφοράς μαθητών

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

 

 

ΤΟΜΕΑΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Δείκτης Αξιολόγησης 5.2. Επίδοση και Πρόοδος των Μαθητών

 

Τη σχ. χρονιά 2009-10 αλλά και τις προηγούμενες η επίδοση των μαθητών μας χαρακτηρίστηκε από το Σύλλογο διδασκόντων ως ιδιαίτερα επιτυχής αφού:

- Γ΄τάξη:   47 αριστούχοι σε σύνολο 100 φοιτώντων

-Β τάξη:  39 αριστούχοι σε σύνολο 91 φοιτώντων

-Α τάξη:  36 αριστούχοι σε σύνολο 97 φοιτώντων

Το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών –χαμηλής, μέσης, υψηλής επίδοσης– παρουσιάζουν πρόοδο και βελτίωση από χρόνο σε χρόνο

Επιπλέον διαπιστώθηκε μεγάλη συμμετοχή αλλά και εξαιρετικές διακρίσεις μαθητών μας σε διαγωνισμούς (Μαθηματικής Εταιρείας, Ε.Ε.Φ, Ε.Ε Β κ.λ.π)

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 


ΤΟΜΕΑΣ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Δείκτης Αξιολόγησης 5.3. Ενισχυτικές, Υποστηρικτικές και Αντισταθμιστικές Παρεμβάσεις

 

Στο σχολείο υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται προγράμματα με θέμα την αυτοεκτίμηση των μαθητών τη συνεργατικότητα και τη συνδημιουργία,

-διοργανώθηκε από το ΓΡΑΣΕΠ του σχολείου ημερίδα με θέμα την κοινωνική ένταξη των μαθητών μετά το Λύκειο στην οποία, ένας εκ των εισηγητών, ήταν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Οικονόμου,

-κάθε χρόνο γίνεται στο χώρο του σχολείου εθελοντική αιμοδοσία από εκπαιδευτικούς και μαθητές,

-κατ’ ιδίαν συναντήσεις του Διευθυντή του σχολείου κ. Οικονόμου με ψυχιάτρους που παρακολουθούσαν, κατά καιρούς, μαθητές με ψυχολογικά προβλήματα

-συναντήσεις και συζητήσεις στο χώρο του σχολείου ειδικών σε θέματα Αγωγής υγείας, πρόληψης από εξαρτησιογόνες ουσίες, φαινομένων σχολικής βίας με γονείς και μαθητές,

Τέλος διαπιστώθηκε ότι στο σχολείο μας καλλιεργούνται δημοκρατικές στάσεις και αξίες, δεν εμφανίζονται φαινόμενα σχολικής βίας, και ξενοφοβίας και υπάρχει απόλυτος σεβασμός στις αρχές της διαπολιτισμικής αγωγής

 

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς τον δείκτη:

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

 

Ακολουθεί η Έκθεση Γενικής εκτίμησης της εικόνας του Σχολείου όπως ομόφωνα ψηφίστηκε στη συνεδρίαση της 23ης Δεκεμβρίου 2010

 

 

 

 

 

Έκθεση Γενικής εκτίμησης για το ΓΕΛ ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ

Πράξη Συλλόγου Διδασκόντων 25/23-12-2010

 

Το ΓΕΛ Καστριτσίου, μια σχολική μονάδα των 288 μαθητών και των 32 εκπαιδευτικών, εκ των οποίων : α) ανήκουν οργανικά και υπηρετούν οι 18, β) προσωρινά τοποθετημένοι 3, γ)αποσπασμένοι 8, δ)αναπληρωτές 3 , θεωρούμε ότι είναι μια σχολική κοινότητα στην οποία παράγεται εξαιρετικό έργο.

 

ΩΣ ΣΗΜΕΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

  1. Αποτελεσματικές διοικητικές –οργανωτικές πρακτικές
  2. Δημοκρατική λειτουργία Συλλόγου διδασκόντων, συλλογικότητα στη λήψη αποφάσεων. Καθολική συνεισφορά στη δημιουργία συνεργατικού , ειλικρινούς και συναδελφικού κλίματος μέσα στο σχολείο.
  3. Άριστες σχέσεις Διεύθυνσης-διδασκόντων και μεταξύ των διδασκόντων
  4. Πολύ καλή συνεργασία Διεύθυνσης και διδασκόντων με το Δ. Σ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων
  5. Ενδοσχολικές εκδηλώσεις: Οι σχολικές, οι Εθνικές, οι πολιτιστικές και οι άλλες σχολικές δραστηριότητες γίνονται με πρωτοβουλίες , ιδέες και ευθύνες των ίδιων των μαθητών.
  6. Λειτουργικό και αποτελεσματικό σχ. πρόγραμμα, με πλήρη λειτουργία καθ’ όλο το διδ. έτος, χωρίς καταλήψεις τα τελευταία 3 χρόνια, γεγονός που οφείλεται στο γόνιμο και δημιουργικό διάλογο εκπαιδευτικών & μαθητών.
  7. Άριστη εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των μαθητών (Μ.Ο. αριστούχων στις πανελλαδικές εξετάσεις >30%)
  8. Μηδενική μαθητική διαρροή
  9. Καλλιέργεια δημοκρατικών στάσεων και αξιών, έλλειψη φαινομένων σχολικής βίας και ξενοφοβίας, απόλυτος σεβασμός στις αρχές της διαπολιτισμικής αγωγής.
  10. Σημειώνεται, τέλος, η καθοριστική συμβολή του Διευθυντή κ. Οικονόμου Γεωργίου στα παραπάνω, χάρη στη διοικητική του εμπειρία, την εργατικότητά του, την ικανότητά του να δημιουργεί κλίμα σύμπνοιας και συνεργατικότητας καθώς και το ήθος του γενικότερα.

 

ΩΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ:

  1. Πενιχρές επιχορηγήσεις από την πλευρά του κράτους την τρέχουσα σχ. χρονιά για κάλυψη λειτουργικών αναγκών. Ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή.
  2. Έλλειψη βοηθητικού προσωπικού με αποτέλεσμα την ενασχόληση της Διεύθυνσης του σχολείου και των διδασκόντων με θέματα έξω από τις παιδαγωγικές και διδακτικές υποχρεώσεις των. ( Διακίνηση αλληλογραφίας, Ι.Κ.Α, Τράπεζες, Μ.Τ.Π.Υ, Δ.Ο.Υ, Υδραυλικά, Ηλεκτρολογικά, μεταφορά βιβλίων, αγορά αναλώσιμων προϊόντων, ……)
  3. Έλλειψη εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου
  4. Απαξίωση και αδιαφορία από τη μεριά των μαθητών, ειδικά της Γ΄ τάξης, για τα μαθήματα γενικής παιδείας.
  5. Παντελής απουσία μαθητών της Γ΄ τάξης από τα μαθήματα από τον προηγούμενο των Πανελλαδικών μήνα και μετά.
  6. Αδυναμία ανάληψης πρωτοβουλιών του σχολείου για υλοποίηση καινοτομιών λόγω υποχρεώσεων κάλυψης διδακτέας ύλης.
  7. Μικρή ανταπόκριση συμμετοχής γονέων σε ενημερωτικές προγραμματισμένες συναντήσεις που οργανώνονται είτε με πρωτοβουλία του σχολείου , είτε με πρωτοβουλία του Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων.
  8. Καμιά διαδικασία ή δραστηριότητα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών

 

 

ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ:

«ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

 

 

 

 

Β ΦΑΣΗ

 

Έκθεση Συστηματικής Διερεύνησης του πεδίου:

«Κλίμα και σχέσεις στο Σχολείο»

 

Τομέας/Δείκτης Αξιολόγησης: ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Α. Διαδικασίες Αξιολόγησης

Κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας της 23ης 12ου 2010 και μετά την ομόφωνη ψήφιση της έκθεσης Γενικής εκτίμησης της εικόνας του σχολείου, όπως αυτή έχει καταχωριστεί στην υπ’ αρ. 25η/23-12-2010 πράξη του Συλλόγου διδασκόντων, ορίστηκε ως πεδίο συστηματικής διερεύνησης το 3ο «Κλίμα και σχέσεις στο σχολείο».

Στην ίδια συνεδρίαση ορίστηκαν οι ομάδες εργασίας με τους συντονιστές και τους πρακτικογράφους για τη συστηματική διερεύνηση   όπως παρακάτω:

1η: 6 Εκπαιδευτικοί: Βερροίου (Συντον.) ,Καρκάτσα (πρακτικ), Κάππα, Χρυσανθακόπουλος, Αρετάκης, Συριοπούλου

2η: 7 Εκπαιδευτικοί: Νικολακόπουλος( Συντον.), Μπαρλίγκα( Πρακτικ) ,Σιάτου, Τσαβλής, Δημοπούλου, Στρατούλια, Γκότσης

3η: 5 Εκπαιδευτικοί: Παπαλεξίου( Συντον) , Χάντζου (πρακτικ.)   Χατζόπουλος, Μαρούδας, Βασιλακοπούλου                            

4η: 4 Εκπαιδευτικοί: Μασσαράς (Συντον), Κωστακοπούλου (πρακτικ.),    Μπέτσος ,   Παναγοπούλου,                    

Κατόπιν ορίστηκε η 10η Ιανουαρίου του 2011 ως πρώτη μέρα συνάντησης όλων των ομάδων κατά την οποία έγινε από τον Διευθυντή παρουσίαση του τρόπου της συστηματικής διερεύνησης.

Αποφασίστηκε να συνταχθούν και διανεμηθούν ερωτηματολόγια σε όλους τους εκπαιδευτικούς,   Γονείς και μαθητές προκειμένου ανώνυμα να καταγραφούν το κλίμα και οι σχέσεις όλων των εμπλεκομένων.

Χρειάστηκαν 2 ή και 3 για κάποιες ομάδες συνεδριάσεις προκειμένου να γίνει επεξεργασία του υλικού ( διαμόρφωση ερωτηματολογίων, διανομή συλλογή, επεξεργασία ερωτημάτων ) και να συνταχθούν εκθέσεις με τα αποτελέσματα της συστηματικής διερεύνησης τα οποία παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια του Συλλόγου Διδασκόντων .

Αφού διαβάστηκαν από τους συντονιστές των ομάδων εργασίας τα πορίσματα της συστηματικής, ανά δείκτη, διερεύνησης ακολούθησε επί μακρόν γόνιμος διάλογος μεταξύ των εκπαιδευτικών και των παριστάμενων μαθητών και συντάχθηκε η έκθεση συστηματικής διερεύνησης όπως αυτή έχει καταχωριστεί στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου διδασκόντων.

Στην ίδια συνεδρίαση ο Σύλλογος απεφάσισε να ορίσει ως προτεραιότητα για δράση τη «Σύνταξη κανονισμού λειτουργίας του σχολείου».

Για το σκοπό αυτό θα συνεργαστούν ομάδες εργασίας και, μετά τη σύνταξή του κανονισμού, θα κληθούν Διευθυντής, εκπαιδευτικοί , μαθητές και Δ.Σ Γονέων και Κηδεμόνων να συζητήσουν και συναποφασίσουν την τελική μορφή του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου η εφαρμογή του οποίου θα αρχίσει από το Σεπτέμβριο του 2011.

 

 

 

 

 

 

 

 

Γ. Κύρια Αποτελέσματα Αξιολόγησης

 

Κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας του Συλλόγου του ΓΕΛ Καστριτσίου διατυπώθηκαν ως εξής τα κύρια αποτελέσματα της συστηματικής διερεύνησης του 3ου πεδίου «κλίμα και σχέσεις στο Σχολείο».

Τομέας: Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών:

  1. 1.Μεταξύ της Διεύθυνσης του σχολείου και των εκπαιδευτικών:

Μεταξύ του Διευθυντή  του σχολείου κ. Γιώργου Οικονόμου και των εκπαιδευτικών επικρατεί άριστη συνεργασία. Κυριαρχεί η αλληλοεκτίμηση και ο σεβασμός ενός εκάστου και παράλληλα καλλιεργείται κλίμα ελευθερίας, ισότιμης μεταχείρισης και ενθάρρυνσης από τη μεριά  του Διευθυντή του σχολείου προς τους διδάσκοντες για πρωτοβουλίες και δράσεις.

Μεταξύ των εκπαιδευτικών:

α) Όσο αφορά στη συνεργασία σε ζητήματα λειτουργίας του   σχολείου, εξωδιδακτικών καθηκόντων, συνεργασία για δράσεις και δραστηριότητες (περιβαλλοντικά, εκδρομές, πολιτιστικά, συνεστιάσεις, θέσεις και ζητήματα αλληλεγγύης ) αποτυπώνεται μια εικόνα πολύ καλή έως και άριστη.

β) Όσο αφορά στη συνεργασία σε θέματα εκπαιδευτικά διαφαίνεται μια ανάγκη για συχνότερη ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων μεταξύ των διδασκόντων ομοειδούς ειδικότητας (π.χ δειγματικές διδασκαλίες, συνδιδασκαλίες, τακτικές προγραμματισμένες συζητήσεις )

Ταυτόχρονα επισημαίνεται πως, γενικότερα στο σημερινό σχολείο, Διευθυντής και εκπαιδευτικοί βιώνουν ένα επαγγελματικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από άγχος γραφειοκρατικό ,αγωνία κάλυψης διδακτέας ύλης, και αίσθηση απαξίωσης ειδικά σε μαθήματα Γενικής Παιδείας και ειδικότερα στη Β΄ και περισσότερο στη Γ΄ Λυκείου.

Τρέχοντας να καλύψουν την ύλη του ενός και μοναδικού βιβλίου, που σε πολλές περιπτώσεις δεν το θεωρούν ικανοποιητικό, χωρίς εναλλακτικό εκπαιδευτικό υλικό, μέσα, νέες τεχνολογίες, καθώς και επαρκή παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση και επιμόρφωση βλέπουν να περιορίζεται ο ρόλος τους σε αυτόν του απλού διεκπεραιωτή εκπαιδευτικών εντολών και κατευθύνσεων.

Και αυτά όταν οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τον κυριότερο παράγοντα για την ποιότητα της εκπαίδευσης, παρότι το κύρος και η αμοιβή τους δεν είναι ανάλογα της υψηλής ευθύνης του επαγγέλματός τους.

 

Τομέας:

α)Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών

 

1. Η σχέση εκπαιδευτικών – μαθητών στο Γενικό Λύκειο Καστριτσίου βρίσκεται σε καλό έως πολύ καλό επίπεδο. Οι εκπαιδευτικοί περιβάλλουν με εμπιστοσύνη και εκτιμούν τους μαθητές τους · οι μαθητές εκτιμούν τους εκπαιδευτικούς, αν και η εκτίμηση που εισπράττουν από αυτούς είναι μικρότερη από αυτή που τους έχουν. Η σχέση αυτή ίσως βελτιωνόταν, αν οι εκπαιδευτικοί βοηθούσαν περισσότερο τους μαθητές στα μαθήματα, αφού ο δείκτης αυτός κινείται σε θετικό μεν αλλά μέτριο επίπεδο. Ο τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα διερευνηθεί μέσω ειλικρινούς διαλόγου των δύο πλευρών.

2. Υπάρχει υψηλή διάθεση συνεργασίας και διαφαίνεται η επιθυμία των μαθητών να αυξηθεί η συνεργασία τους με τους εκπαιδευτικούς.

3. Διαπιστώνεται ότι από την πλευρά των μαθητών υπάρχει έντονη διάθεση για εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, αφού στη συντριπτική τους πλειοψηφία αποδέχονται βασικούς κανόνες της σχολικής ζωής και σε μεγάλο βαθμό αποδέχονται ελεύθερα τους κανόνες που ήδη ρυθμίζουν τις σχέσεις τους με τους εκπαιδευτικούς. Ο διάλογος που θα οδηγήσει στην τελική διαμόρφωση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου θεωρούμε ότι θα συμβάλλει θετικά στον εντοπισμό και στην αποσαφήνιση των κανόνων που αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη οι μαθητές.

4. Τα παραπάνω συμπεράσματα τα διατυπώνουμε με επιφύλαξη, καθώς δε διαθέτουμε κανένα στοιχείο σύγκρισης, με βάση το οποίο να ορίσουμε το «καλό», το «πολύ καλό» ή το «μέτριο» επίπεδο.

5. Θεωρούμε αναγκαία την παιδαγωγική προσέγγιση και το διάλογο με τα τμήματα Β4 και Α4, για να κατανοήσουμε τους λόγους της αρνητικής τους στάσης.

6. Στο ζήτημα του ωρολογίου προγράμματος ήδη εξετάστηκαν και εφαρμόστηκαν ορισμένοι τρόποι συνεργασίας με τους μαθητές, τουλάχιστον σε ό, τι αφορά στην ισοκατανομή δύσκολων – εύκολων μαθημάτων στο ημερήσιο πρόγραμμα της Α΄ και της Β΄ τάξης. Ωστόσο, αντικειμενικοί λόγοι, όπως το πλήθος και οι περιορισμοί των μετακινούμενων εκπαιδευτικών, περιορίζουν τη δυνατότητα διαμόρφωσης ενός προγράμματος με πρώτο στόχο τον παιδαγωγικό του χαρακτήρα.

 

 

 

 

β)Σχέσεις μεταξύ των μαθητών

 

Από την παρατήρηση των δεικτών του 1ου πεδίου (Μορφές βίας: σωματική, ηλεκτρονική, λεκτική, διαφυλική-αίσθημα ασφάλειας) διαπιστώνουμε ότι δεν υπάρχει σύγκλιση γνωμών στο ζήτημα της χρήσης σωματικής βίας μεταξύ των μαθητών, η οποία βρίσκεται σε κρίσιμο, κατά τη γνώμη μας, επίπεδο. Για το συγκεκριμένο δείκτη δεν θεωρούμε ικανοποιητικό το να υπερέχουν απλώς οι θετικές γνώμες των αρνητικών αλλά το να είναι σχεδόν μηδενικές οι αρνητικές γνώμες.

Ωστόσο, η παρατήρηση της συμπεριφοράς των μαθητών στα διαλείμματα από τα μέλη της ομάδας και τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς δεν έχει καταδείξει κρούσματα σωματικής βίας, εκτός των συνήθων μεταξύ εφήβων αγοριών «ψευτοσυμπλοκών». Ουδέποτε έχει αναφερθεί τραυματισμός μαθητή σε συμπλοκή, ενώ τέτοιου είδους περιστατικά εμφανίζονται στο Σύλλογο περίπου ένα κάθε τρία με τέσσερα χρόνια.

Από την παρατήρηση των δεικτών του 2ου πεδίου( αποδοχή, αλληλοβοήθεια, φιλικό κλίμα, αλληλοσεβασμός) διαπιστώνουμε ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζονται κατά κανόνα αρνητικά. Μόνο τέσσερα από τα δώδεκα τμήματα του σχολείου θεωρούν ότι αντιμετωπίζονται με θετικό τρόπο, ενώ έξι θεωρούν ότι αντιμετωπίζονται αρνητικά · οι γνώμες δύο τμημάτων είναι οριακές. Ο δείκτης αυτός προξενεί προβληματισμό, επειδή συγκρούεται με τους υπόλοιπους δείκτες του πεδίου, από τους οποίους διαφαίνεται υψηλός βαθμός αλληλεγγύης και φιλικής διάθεσης μεταξύ των μαθητών. Η αλληλεγγύη και ο αλληλοσεβασμός μεταξύ συμμαθητών βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και εκδηλώνεται σε σημαντικό βαθμό τόσο στη βοήθεια που προσφέρουν ο ένας στον άλλο σε σχέση με τα μαθήματα (επτά τμήματα απαντούν θετικά με ποσοστό άνω του 80%) όσο και στο φιλικό κλίμα που υπάρχει στο σχολείο και επιτρέπει τη γρήγορη προσαρμογή τους σε αυτό (επτά τμήματα απαντούν θετικά με ποσοστό άνω του 90%, τρία τμήματα με ποσοστό άνω του 80%).

Τομέας: Σχέσεις μεταξύ της Διεύθυνσης του  σχολείου και των Γονέων:

Από τη μελέτη των ερωτηματολογίων που συμπληρώθηκαν από τους Γονείς των μαθητών και επεστράφησαν στο σχολείο προκύπτει:

1. Οι σχέσεις των Γονέων των μαθητών με τη Διεύθυνση του σχολείου καταγράφονται στο σύνολό τους σχεδόν (ποσοστό 89%) ως πολύ καλές έως Άριστες. Οι γονείς των μαθητών είναι ιδιαιτέρως ικανοποιημένοι από τις προσπάθειες του Διευθυντή κ. Γεωργίου Οικονόμου για ενημέρωσή τους, για την αμεσότητα της επικοινωνίας, για τη στάση της σε προσωπικά προβλήματα πολλών μαθητών, για την άνεση και τη ζεστασιά που βρίσκουν κατά την επίσκεψή τους στο σχολείο, για τις προσπάθειες που καταβάλλει ώστε να αξιοποιηθεί στο σύνολό του ο διδακτικός χρόνος.

Τομέας: Σχέσεις μεταξύ σχολείου και Φορέων:

Από τη συζήτηση που έγινε τα στοιχεία της ποσοτικής διερεύνησης τη συζήτηση με τον Διευθυντή του σχολείου προκύπτει ότι:

  1. Το σχολείο στο πλαίσιο της καθημερινής λειτουργίας του και για τυχόν προβλήματα, ιδιαιτέρως γραφειοκρατικά, επικοινωνεί και συνεργάζεται με την εποπτεύουσα αρχή σε θετικό και εποικοδομητικό για την εκπαίδευση κλίμα.
  2. Στο μέτρο του δυνατού και όσο η ανάγκη κάλυψης της διδακτέας ύλης το επιτρέπει το σχολείο συνεργάζεται με υπεύθυνους προγραμμάτων περιβαλλοντικών ,πολιτιστικών, αγωγής υγείας και αγωγής σταδιοδρομίας . Όταν ζητήθηκε από ΚΕΔΔΥ να τοποθετηθούν διδάσκοντες για «Φυσικώς αδυνάτους» μαθητές ανταποκρίθηκε άμεσα.
  3. Ελάχιστες είναι οι επαφές σχολικών Συμβούλων και διδασκόντων. Για κάποιες ειδικότητες αυτές περιορίζονται σε μία (1) ίσως και δύο (2) το χρόνο
  4. Ικανοποιητική και ουσιαστική, για τα δεδομένα λειτουργίας του Λυκείου, είναι η επαφές με Δ.Ε.Π του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και η συνεργασία με το σχολείο προέλευσης των μαθητών μας (Γυμνάσιο Καστριτσίου)
  5. Εποικοδομητική είναι η συνεργασία με την υπάρχουσα σχολική Επιτροπή, φυσικά στο βαθμό, της εξυπηρέτησης και μόνο, της τυπικής διαδικασίας της λειτουργίας της .
  6. Τέλος, λίγες αλλά σημαντικές         είναι οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις της σχολικής κοινότητας προς ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας. Αυτές περιορίζονται σε πράξεις αλληλεγγύης προς οικονομικά αδύναμες οικογένειες ή κοινωνικές ομάδες  

 

 

Γ΄ΦΑΣΗ

 

 

Έκθεση   Προόδου Α΄ τετραμήνου

της Σχολικής Μονάδας ΓΕΛ ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ

σχετικά με την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης

«ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ»

 

 

 

 

 

Ονομασία Σχολικής Μονάδας:

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ

Σχολικό Έτος:

2011-12

Τίτλος Σχεδίου Δράσης:

ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ημερομηνία Συμπλήρωσης Έκθεσης:

1-2-2012

 

Α. Προγραμματισμός εφαρμογής σχεδίου δράσης

 

  1. Διαπιστώσαμε σε συνεδρίαση του Συλλόγου, κατά τη φάση της Συστηματικής Διερεύνησης, ότι, εξαιτίας της έλλειψης Εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου, αναδεικνύονταν ζητήματα συνεργασίας, επικοινωνίας, εκτίμησης και εμπιστοσύνης μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών, των μαθητών μεταξύ τους καθώς και ζητήματα μεταξύ του σχολείου και των γονέων που αφορούν στη συνεργασία, την επικοινωνία, την ανταλλαγή πληροφοριών

Αναδείχτηκε, συνεπώς, η ανάγκη σύνταξής του ώστε να οριοθετηθούν τα δικαιώματα οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις όλων των εμπλεκομένων.

  1. Επιδιώξαμε τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών με καθαρούς κανόνες ώστε να αισθανθούν και «δικό τους» το αποτέλεσμα και να έχουν την αίσθηση ότι «ανήκουν» στο σχολείο τους.
  2. Επιδιώξαμε τη συμμετοχή του συνόλου των         Γονέων και όχι μόνο του Συλλόγου για να έχουμε πλουσιότερη συμμετοχή.
  3. Καθορίστηκε ως χρονοδιάγραμμα το παρακάτω:

Δημιουργία ομάδων εργασίας, στις οποίες προΐσταντο ο Διευθυντής κ. Γιώργος Κ. Οικονόμου και ο Υποδιευθυντής κ. Όθωνας Νικολακόπουλος οι οποίες θα είχαν ως έργο   τη σύνταξη ενός πλαισίου αρχών επί του οποίου θα γίνει διαβούλευση, αφού διανεμηθεί σε Εκπαιδευτικούς, μαθητές και Γονείς.

Τις εν λόγω ομάδες πλαισίωσαν με αλφαβητική σειρά οι εκπαιδευτικοί: 1) Αρετάκης Δημήτριος κλ. ΠΕ03, 2)Γκότσης Ιωάννης κλ. Πε02, 3)Ζυγούρης Απόστολος κλ. Πε03, 4)Κασβίκη Σοφία κλ. ΠΕ02, 5)Καρκάτσα Αλεξάνδρα κλ. ΠΕ06, 7) Κοτρώτσου Μαρία κλ. ΠΕ02, 8)Κριδεράς Γρηγόριος κλ. ΠΕ04.01, 9) Κωνσταντόπουλος Κων/νος κλ. ΠΕ03, 10) Κωστακοπούλου Ευγενία κλ. ΠΕ02, 11) Μαρούδας Δημήτριος κλ. ΠΕ10, 11) Μπάρδη Ιωάννα κλ. ΠΕ19, 12) Μπαρλίγκα Ανθούλα κλ. ΠΕ02, 13) Παναγοπούλου Μαρία κλ. ΠΕ04.04, 14)Παπάζογλου Ευρυδίκη κλ. ΠΕ01, 15) Παπανδρεόπουλος Γεώργιος κλ. ΠΕ11, 16) Παπαλεξίου Γεώργιος κλ. ΠΕ04.01, 17)Πετροπούλου Ασημίνα κλ. Πε02, 18) Ρόζου Δήμητρα κλ. ΠΕ01, 19) Σιάτου Μαρία κλ. ΠΕ02, 20)Στεφανίδης Νικόλαος κλ. ΠΕ03, 21) Στρατούλια Δέσποινα κλ. Πε02, 22) Τσαβλής Δημήτριος κλ. ΠΕ04.01, 23)Χρυσανθακόπουλος Αρτέμιος κλ. ΠΕ04.02

  1. Ο Διευθυντής καθόρισε ενημερωτικές συναντήσεις του με Γονείς των μαθητών και άλλη συνάντηση με το Σύλλογο Γονέων. Διανεμήθηκε το πλαίσιο αρχών και ζητήθηκε η επιστροφή του σε καθορισμένο χρόνο.
  2. Διανεμήθηκε επίσης πλαίσιο αρχών στους μαθητές και ζητήθηκε να γίνει επ’ αυτού διάλογος στα τμήματα σε 2 ή και 3, αν χρειαζόταν, συνελεύσεις. Ορίστηκε η 20η Δεκεμβρίου ως καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των θέσεων των μαθητών.

7. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ο σύλλογος των καθηγητών ανανεώθηκε κατά το 1/3 με το νέο σχολικό έτος. Οι νεοτοποθετημένοι, στο σχολείο μας, εκπαιδευτικοί ήταν εντελώς έξω από το κλίμα της αυτοαξιολόγησης και ο σύλλογος στελεχώθηκε πλήρως περί τα τέλη Οκτωβρίου.

  1. Αποτέλεσμα ήταν να χαθεί κρίσιμος χρόνος (περίπου 45 μέρες από την έναρξη των μαθημάτων).

 

 

 

Β. Διαδικασίες υλοποίησης

  1. 1.10-9-2012: Ενημέρωση από Διευθυντή, με την έναρξη του νέου σχ. έτους, του Συλλόγου για συνέχιση της Αυτοαξιολόγησης.
  1. 2ο 15/νθήμερο του Σεπτεμβρίου 2011:         Σύσταση ομάδων εργασίας (με τους υπάρχοντες στο σχολείο εκπαιδευτικούς) που θα καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις σε σχέση με:

- με τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα Διευθυντή και διδασκόντων.

-τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα των μαθητών

                       -τη συμμετοχή των γονέων στη σχολική ζωή, δικαιώματα και υποχρεώσεις

                        - τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου (ωράριο- μαθήματα-αμοιβές – ποινές όρια απουσιών κ.λ.π

           - τους τρόπους επικοινωνίας του εκπαιδευτικού προσωπικού με τους γονείς

     3.     1ο 10/ήμερο του Οκτωβρίου 2011: Συνάντηση Διευθυντή-Γονέων (περίπου 100 σε σύνολο 300) . Ενημέρωση και συζήτηση για εσωτερικό κανονισμό- Διανομή σε γονείς των προτάσεων των ομάδων εργασίας του Συλλόγου για διαβούλευση. Ζητήθηκε να επιστραφούν με παρατηρήσεις –προτάσεις

     Επεστράφησαν ελάχιστες προτάσεις γονέων.

1ο 10/ήμερο Νοεμβρίου 2011: Διανομή της πρότασης της ομάδας εργασίας στα τμήματα των τάξεων για διαβούλευση. Προθεσμία σύνταξης προτάσεων και κατάθεση στη Διεύθυνση του σχολείου μέχρι 20-12-2011

  1. Νοέμβριος 2011: Παράδοση των προτάσεων στον πρόεδρο του Συλλόγου για διαβούλευση
  2. 30-11-2011: Συνεδρίαση και ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων (πλήρης, πλέον, σύνθεση) και υπεύθυνης Σχ. Συμβούλου από Διευθυντή για την πορεία της διαβούλευσης. Οριστική διαμόρφωση του πλαισίου αρχών επί του οποίου η ολομέλεια στην επόμενη συνεδρίασή της θα συζητήσει. Συμμετοχή 25 εκπαιδευτικών.
  3. 20-12-2011: Τα μαθητικά Συμβούλια καταθέτουν προτάσεις που διαμορφώθηκαν στις συνελεύσεις τους.
  4. 23-12-2011: Συνεδρίαση Συλλόγου, παρουσία υπεύθυνης Σχ. Συμβούλου. Συζήτηση επί των προτάσεων. Οριστικοποίηση της μορφής του κειμένου με βάση τις προτάσεις των διδασκόντων και των Γονέων. Ορισμός νέας συνεδρίασης για μετά το Α΄ τετράμηνο με τη συμμετοχή μαθητών και εκπροσώπων Συλλόγου Γονέων & κηδεμόνων.

Συμπέρασμα: 1. Μεγάλη και θετική η ανταπόκριση των διδασκόντων και μαθητών.   Μικρή των Γονέων.

                         2. Διεξοδική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.

                         3. Εμπλοκή στη δράση όλων των μερών (Διευθυντής-εκπαιδευτικοί-μαθητές-Γονείς)

 

Γ. Γενικό Συμπέρασμα

 

Κατά τη συνεδρίαση της 30ης Νοεμβρίου 2011, παρουσία και της υπεύθυνης σχ. Συμβούλου κ. Γεωργούση, εκτιμήθηκε πως, παρά το σύντομο χρονικό διάστημα (15 ημέρες στο 2ο 15/νθήμερο Σεπτεμβρίου), οι ομάδες εργασίας επιδεικνύοντας ξεχωριστό ζήλο και διάθεση, επεξεργάστηκαν και παρέδωσαν για διαβούλευση προτάσεις ικανές να αποτελέσουν αρχή διαλόγου από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Κατά την επόμενη συνεδρίαση, 23-12-2011, διαπιστώθηκε, επίσης, ότι διδάσκοντες και μαθητές ανταποκρίθηκαν πολύ ικανοποιητικά στη σύνθεση και κατάθεση προτάσεων επί του πλαισίου αρχών που είχε διανεμηθεί .

Δυστυχώς, υπήρξε ανανέωση του Συλλόγου κατά το 1/3 (14 νέα πρόσωπα). Αυτό δυσχέρανε τη διαδικασία από την άποψη ότι κάποιοι τοποθετήθηκαν αργά , δεν υπήρχε από νωρίς σταθερό ωρολόγιο πρόγραμμα, ώστε να γίνει σωστός προγραμματισμός συναντήσεων, καθώς και ότι όλοι προέρχονταν από σχολεία που είχαν απορρίψει την πιλοτική αυτοαξιολόγηση.

Το θετικό είναι πως αποδέχτηκαν τη διαδικασία και εντάχθηκαν, έστω και καθυστερημένα, στις ομάδες εργασίας.

Περιμέναμε μεγαλύτερη και καλύτερη ανταπόκριση από τους γονείς. Παρότι κλήθηκαν σε συνάντηση όλοι, ανταποκρίθηκε το 1/3 και εξ αυτού του ποσοστού το 1/3 κατέθεσε άποψη ή προτάσεις.

Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν μέχρι και τη διαβούλευση επί του πλαισίου αρχών με ιδιαίτερο ζήλο και ενδιαφέρον. Κατέθεσαν προτάσεις που θα συζητηθούν σε κοινή συνεδρίαση.

Πρόβλημα παρατηρήθηκε στο χρόνο που χρειάστηκαν καθώς πολλά τμήματα ζητούσαν να συνεδριάσουν πέρα από τις ώρες που δικαιούνται .

Το σχολείο σε κάποια από αυτά τα τμήματα ανταποκρίθηκε θετικά δίνοντας 1 επιπλέον ώρα για συνέλευση στον ίδιο μήνα επιλέγοντας αυτό να γίνει όταν κάποιος εκ των διδασκόντων απουσίαζε.

Βρισκόμαστε, ήδη, πριν την κοινή συνεδρίαση ολομέλειας Συλλόγου Διδασκόντων, μαθητών και Γονέων για την οριστική διαμόρφωση του κειμένου του Εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου μας.  

 

 

                                                                                                                

ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ :

Ο Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου συντάχθηκε στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2012 αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας και αποτελεί πλέον το πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου και της συμπεριφοράς Διευθυντή, εκπαιδευτικών και μαθητών.

Υ.Γ: Ο Διευθυντής συγχαίρει και ευχαριστεί θερμά όλους όσοι ενεπλάκησαν στη διαδικασία, ιδιαίτερα τους συνεργάτες του εκπαιδευτικούς, οι οποίοι υπερέβαλαν πολλές φορές τον εαυτό τους για να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις που ανέλαβαν.

Το έργο που παρήχθη είναι αποτέλεσμα της δικής τους ομαδικής δουλειάς, της αγάπης τους για το σχολείο και του ενδιαφέροντος που επιδεικνύουν για τη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση.

                                                                                     Ο Διευθυντής του ΓΕΛ Καστριτσίου

                                                                                              Γιώργος Κ. Οικονόμου

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 28 Απρίλιος 2014 15:08